Upacara Pembukaan SEA Games KL2017

IMG_9021

Pada 19 Ogos 2017, saya ke Stadium Bukit Jalil untuk Upacara Pembukaan Sukan SEA Edisi ke-29. Edisi yang dianjurkan oleh Kuala Lumpur, Malaysia. Negara kita. Pagi dan hari yang sedikit “rush”. Paginya menguruskan Afina, tengahari pula ambil Mak dan Abah di KL Sentral untuk bawa ke kenduri Adik kepada Adik Ipar (Besan Mak dan Bapa saya). Selepas kenduri, terus saya, isteri dan anak-anak ke Stadium. Pada masa itu sudah jam 3.30 petang.

Saya letak kereta di Terminal Bas Selatan (TBS) – susah betul nak dapat parkir – dan menaiki LRT Rapid KL dari TBS ke Stesyen Stadium Bukil Jalil. Alhamdulillah sampai juga.

Sesampainya saya di sana, saya terus beli tiket pulang nanti. Saya memang menjangkakan akan berlaku kesesakan semasa pulang. Sebaik saya selesai beli, saya pergi cari isteri dan anak-anak. Mereka rupanya dah beli “headband” tertulis Malaysia. Saya dan anak-anak pakai dan pergi mencari pintu masuk stadium.

Semasa dalam perjalanan ke Entrance E, saya dipanggil oleh seorang juru kamera (saya tidak tahu dari mana). Dia mahu mengambil gambar kami. Isteri saya meluru ke depan kerana tak mahu bergambar. Saya dan tiga orang anak ambil gambar dan usai sesi itu saya pun berlalu.

Tinggalkan Jawapan

