Kasih Kasihan

Afina 2 Years, originally uploaded by hairieusoff.

1. Berita anak kecil sekitar 2 tahun dijumpai meninggal dunia di sebuah rumah kosong amat menyentuh hati saya.

2. Saya sebenarnya tidak sanggup nak menulis entri ini kerana gusar akan membayangkan anak kecil itu seperti anak saya, Afina.

3. Saya tidak tahu apa sebenarnya berlaku tetapi sekiranya ada orang dewasa yang sanggup melakukan anak kecil sebegitu rupa, saya hanya mahu mereka merasai sama seperti anak kecil itu.

4.Sedangkan kita mengutuk peperangan yang akhirnya mengakibatkan penderitaan kanak-kanak, inikan pula dalam keadaan tanpa peluru berterbangan, anak sekecil itu diperlakukan.

5. Hilangkah belas walau sekelumit di hati kita? Saya amat kasihan pada jiwa mereka yang terkikis kasihnya.

Tinggalkan Jawapan

