Berkira Kerjakah saya?

No Work, originally uploaded by cell105.

1. Minggu lepas saya menghadiri banyak mesyuarat. Saya juga dipilih boss untuk menggantikan dia dalam projek baru. Saya redha dan menurut perintah.

2. Di dalam mesyuarat tersebut, saya dan ahli lain diberitakan bahawa pengurusan suda membuat keputusan bahawa beberapa kerja dari sektor tertentu diagihkan kepada sektor lain termasuklah sektor saya.

3. Saya bersuara dan bertanya kenapa sektor tersebut menyerahkan tugas mereka dan kerja sektor lain tidak pula masuk ke dalam tugas sektor tersebut.

4. Saya tak kira boss atau big boss, mereka membuat keputusan tetapi yang menjalankan tugas adalah kami yang dibawah-bawah ni juga dan wajib bagi saya bertanya rasionalnya.

5. Apakah saya berkira tentang soal kerja? Apakah saya sahaja? Yang lain tidak suka juga dengan keputusan  itu tetapi hanya berbicara di balik bisikan. Saya perlu jujur dengan jiwa saya. jika tidak katakan tidak. Jika Ya katakan Ya. Walau bagaimanapun terserah ada individu yang punya kuasa untuk menentukannya. Saya telah bersuara untuk kepastian.

6. Kejujuran itu adalah sebahagian dari keikhlasan kita khususnya ia dapat memberikan kepuasan dan rasa kasih sayang pada diri sendiri.

“No man can produce great things who is not thoroughly sincere in dealing with himself”

7.  Akhirnya kita perlu menjaga diri kita sendiri. Hanya kita yang tahu kemampuan kita. Sayangilah diri. Love yourself or no one else will.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s