Juara Lagi

Adia n Arisa, originally uploaded by hairieusoff.

1. Saya dapat SMS daripada Guru Kelas Adia semasa dalam kesibukan kerja.

2. Katanya Adia diminta disiapkan sekali lagi seperti Hari Kantin bagi menyertai Hari kanak-Kanak.

3. Jumaat, saya memang sibuk dengan kerja. Bos pula minta duduk depan mata untuk menyelesaikan kerja.

4. Pagi emang saya all-out, petang pula selepas Jumaat, saya all-out dengan isteri menyiapkan Adia dengan Yukata. Aunty dia kerja, jadi belasah saja solekan Adia.

5. Saya hantar sahaja ke sekolah dna pandai-pandailah dia bawa diri. Macam hari kantin lepas, saya memang tunggu sampai habis.

6. Dah sampai waktu balik sekolah, saya pun ambil dia. Hujan punyalah lebat.

7. Saya nampak Adia dari kejauhan dengan senyum lirik dan muka bangga.

8. Adia tak cakap apa tapi kawan dia, Sufi Nurani beria-ia bagitahu. “Uncle, Adia dapat johannnn, kitorang kelas 1O tepuk ramai-ramai, kuat-kuat”

9. Saya sengih saja dan ucap terima kasih kepadanya.

10. Adia juara lagi. Dah dua kali juara, Yang papa risau juara dalam pelajaran kena sama imbang ye Adia.

Tinggalkan Jawapan

