Imej

Baju Korporat, originally uploaded by hairieusoff.

1. Dengan bayaran RM43. Saya memperolehi pakaian ini.

2. Hari ini saya perolehinya. Ia adalah semata-mata persalinan untuk Perhimpunan Bulanan anjuran Bahagian saya.

3. Saya suka bajunya tetapi sekali sekala minda saya berkata dan ada pula teman saya berkata:

Macam driver bas.

4. Saya senyum kelat. Tapi saya akuinya.

5. Ada teman lain pula berkata

Macam kerja di petrol pam

6. Saya kelat sekali lagi. Fikir saya, apakah maksud di sebalik kata-kata itu. Yang positif atau yang tidak positif.

7. Biar apa pun cakap-cakap mereka, saya tidak menolak pandangan mereka tetapi saya sukakannya biarpun kainnya sedikit terasa panas.

8. Saya terpaksa menyukainya juga kerana telah membuat bayaran walaupun kelab jabatan saya tidak memberi subsidi tetapi “cukai setiap bulan” dikutip seperti ceti haram. Kata saya kepada mereka, “politik” dan “rakyat didahulukan” mereka sangat hebat.

Tinggalkan Jawapan

