>Mickey Mouse Clubhouse Berbahasa Malaysia

>

1. Semasa di Jepun, anak saya, Adia menggunakan siaran Mickey Mouse Clubhouse sebagai bahan hiburan dan dalam masa yang sama dia mempelajari Bahasa Inggeris. Siaran itu hanya saya perolehi menggunakan TV talian Internet.
2. Ia juga merupakan pelengkap kepada kegilaan Adia (termasuk saya juga dan lebih-lebih lagi isteri saya) mengunjungi Tokyo Disneyland mahupun Tokyo Disney SEA.
3. Memandangkan Adia, tidak saya hantar ke 幼稚園 [ようちえん bermaksud pra sekolah], saya menghantar dia ke kelas Bahasa Inggeris berdekatan rumah yang pada saya mengkhususkan Adia bersosial.
4. Pulang ke Malaysia sudah hampir 8 bulan dan dua hari lepas, saya bersama Adia menonton Mickey Mouse Clubhouse yang menjadi rutin setiap hari di Jepun. Saya teruja, Adia juga teruja.
5. Pun begitu, kami agak terkejut kerana menonton dalam Bahasa Malaysia. Saya berasa sedikit bangga kerana suara Mickey Mouse, Minnie Mouse, Goffy dan Daisy Duck agak sama dengan suara karaktor asal.
6. Justeru, ia sangat menguatkan kegilaan kami dengan angan-angan agar di Malaysia, pada suatu hari nanti akan wujud juga Disneyland Malaysia.

One thought on “>Mickey Mouse Clubhouse Berbahasa Malaysia

Tinggalkan Jawapan

