>Marshmallow: Bertumpu dahulu baru melompat

>

Marshmallow Halal

  1. Pernah makan marshmallow? Saya pernah.
  2. Soalan saya, bolehkah (lebih tepat halalkah) kita makan?
  3. Bila berada di Jepun, saya selalu melihat bahan-bahan semasa membeli barang. Selalunya Marshmallow dibuat menggunakan ゼラチン(gelatin).
  4. Bila melihat di sini selalunya gelatin berasaskan haiwan. Gelatin merupakan protien yang diekstrak dari haiwan seperti lembu, kuda atau khinzir.
  5. Saya ada juga baca yang terdapatnya gelatin yang diperbuat berasaskan tumbuhan seperti alga dan agar atau rumpai laut.
  6. Cuma, kadang-kadang hati saya bertanya, yang di Malaysia itu, khususnya marshmallow yang dibeli secara timbang itu, dibuat dengan menggunakan gelatin apa?
  7. Kalian tahu, mereka guna apa?

Tinggalkan Jawapan

