>Membuang Ion-Ion Negatif

>

Adia Arisa Taman, originally uploaded by hairieusoff.

Selepas hantar tesis tempoh hari, pergi ke pelbagai mesyuarat projek. Masa tu terasa sangat bau badan ku yang sedikit mengancam.

Kebelakangan ni memang ada tengok iklan di TV. Orang Jepun berkira juga pasal bau badan, maka ada yang diorang gunakan untuk hilangkan bau badan.

Diorang cakap Kareshu. Sebenarnya, tak tau nak tulis macam mana ejaannya. かれーしゅう atau カレーしゅう. Yang pasti, ia berkaitan bau badan yang tak menyenangkan. Kalau bau badan pakcik-pakcik Bangla dalam komuter atau bas yang berhimpit-himpit tu, tak tahu la Jepun akan pengsan ke apa.

Oleh kerana terasa badan dan ada ion-ion negatif ni, keluar rumah sekejap, bawa anak-anak pergi taman dekat rumah. Tapi punyalah sejuk semalam. Salji tak ada pun macam timur Jepun sana nun. Tapi angin dia fuhh!!

Dua orang anak tu akalu keluar tak berlari sana-sini, memang tak sah. macam lepas geram. Lepas main macam nak rak, sampai rumah, makan, tak lama lepas tu, tidur.

Pak dia pun tiduq awai.

Advertisements

One thought on “>Membuang Ion-Ion Negatif

  1. >加齢臭….bau badan org tua2…kan biasa owarai geinin gosok belakang telinga ….kiranya bau badan kuat kat belakang telinga…hehehe…bukan ke "minus ion" baik untuk kesihatan…sbb byk kaden seihin ada function untuk keluarkan minus ion…contohnya humidifier etc…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s