>Hajat Adia untuk tahun ini

>

1. Berdekatan rumah saya ada sebuah gedung membeli belah. TOKYU namanya.

2. Seperti biasa dalam musim menjelang krismas, pasti ada pokok krismas di sana sini. Sama juga di Tokyu.

3. Beberapa hari lepas, Adia tertarik dengannya. Maklum sahaja bila ada hiasan cantik, anak perempuan pasti akan suka.

4. Tambahan pula pokok krismas itu telah diasimilasikan dengan perayaan Tanabata yang disambut semasa musim panas. Jika perayaan Tanabata, pokok buluh akan dihiasi indah dan kita boleh menggantungkan “Hajat” kita di pokok itu.

5. Semasa musim panas lepas, Adia sudah menggantung hajatnya. Kali ini, di Pokok Krismas pun mahu menggantung hajatnya lagi. Hajatnya tidak tercapai lagi!

6. Kali ini lebih mengujakan saya kerana dia sendiri hendak menulis hajatnya kerana kata saya kepada Adia, jika tulis sendiri, hajat akan lebih senang tercapai.😉

7. Maka dengan sedikit pengetahuan dan hafalan serta beberapa huruf yang saya ajar, saya kagum kerana dia mampu menulis keinginannya.

8. Hajat Adia ialah:

4 thoughts on “>Hajat Adia untuk tahun ini

Tinggalkan Jawapan

