>Garis penamat

>

 

Jumping the Hurdle, originally uploaded by PatriciaPix.

Hari ini, sekali lagi sebuah hari yang panjang. Di kampus sehingga malam. Zemi dan Mesyuarat.

Hari ini, Aku persembahkan progres kerja ku. Kelekaanku ditegur supervisorku.

Gambarimas katanya.

Saya tidak sabar hendak menghabiskan (projek) ini. Kataku.

Bukan kepantasan yang ingin saya lihat, saya teruja mahu melihat keputusan yang akan wujud dari eksperimen kamu. Kata supervisorku lagi.

Aku diam.

Kita jadikan eksperimen sebagai sebuah analogi lari berhalangan. Kita tidak hanya berpuashati untuk menyelesaikan lompatan pada halangan di depan kita tetapi perlu melihat garis penamatnya. Biar berapa kali halangan yang datang, kita perlu cuba melompat dan mengatasinya sehingga garis penamat.

Aku terkesima.

5 thoughts on “>Garis penamat

Tinggalkan Jawapan

