>Bersara…

>

Retired, originally uploaded by Blazenhoff.

Aku belum pernah rasa malah aku juga tidak mungkin akan berada di dalam kasut itu. Orang menyarungkan kasut itu sudah tentu bukan calang-calang kerana kerusinya juga besar di puncak. Tetapi kasut yang baru dipakai itu cepat sangat rosaknya, maka perlu diganti segera kerana akan menyukarkan perjalanan.

Rasa seperti mahu menggantikannya dua tahun lagi tetapi elok sangat kalau awal muharam nanti kita berkasut baru. Kata orang berhijrah daripada yang baik kepada yang lebih baik.

Namun penangan kasut itu sangat kuat. Setaip kali aku atau rakanku bercadang untuk menukarkan kasut itu, ada pula suara-suara merengek menyalahkan aku kerana kasut itu rosak. Suara merengek itu sungguh banyak di sekeliling kasut itu. Apakan daya, kita yang sedar ini terpaksa menerukan pemakaian kasut rosak itu sehingga “dia” sedar bahawa ramai yang sudah tidak mahu kasut itu.

Kepada sang kasut, ayuh bangun dan sedarlah bahawa persaraan mu dengan lebih segera sangat dinantikan.

6 thoughts on “>Bersara…

  1. >mana tak cepat rosak, tak tau pkai kasutasyik tersadong aje,itu pun berjalan ada pakai topang,klau tak lagi melelong (melilau)sipemakai tak tak tahu kasutdia koyak, tak pernah tengokke bawah.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s