>Remeh

>Bukan senang hendak memberikan pemahaman terhadap orang lain. Jika kita rasa perkara itu remeh dan senang, tidak bermakna orang lain akan merasakan perkara yang sama. Latar belakang kita dan orang lain berbeza dan cara penerimaan sesuatu perkara juga berbeza. Inilah yang terjadi kepada HE semasa membuat sesi taklimat berkaitan sistem yang sedang HE bangunan bersama-sama rakan-rakan di Jabatan iaitu sistem berkaitan pengurusan pegawai-pegawai sukan.

Apabila HE meletakan perkara ini sebagai mudah dan enteng tetapi sebaliknya apabila kita meminta orang lain menggunakan sistem ini, rupa-rupanya ada juga kekurangan dalam ‘judgement’ HE berkaitannya. HE meminta mereka mengisi borang internet pun mereka terkial-kial. Bila meminta buat mengikut prosedur, ada pula yang terlebih ‘advance’. Makanya, sesi itu menjadi sedikit kacau kerana perkara yang HE ambil mudah itu tidak jalan sepertinya.

Satu kesilapan HE ialah meremehkan sesuatu perkara dan menilai manusia seperti diri sendiri. Akhirnya ia akan memakan diri. Walau bagaimanapun, beberapa kekalutan HE tangani dengan pengalaman HE sebelum ini. Ketenagan memainkan peranan penting dalam situasi tegang.

Don’t underestimate your worth by comparing yourself with others. It is because we are different that each of us is special

Advertisements

One thought on “>Remeh

  1. >Bagi Amlah HE, setiap benda yang melibatkan dua pihak ini tiada yg remeh HE, Am pun pernah kena juga, nampak senang pada kita tak sestinya senang pada mereka begitu juga sebaliknyaPaling tak best bila ada yang nak tunjjuk lebih pandai

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s